Sunday, April 1, 2007

helg a la lina

*tamtadam* lina is back. äntligen. och jag hade tänkt att berätta om min bra helg!
i fredags efter jobbet drog jag o Angela runt på stan för att fixa allt till middagen som du kan läsa nedan :-) Kölappar i charkdisken o annat *haha*

Supergod sushi blev det iaf, angela du får ursäkta att jag va lite skeptisk mot bakterierna! ;-) Men det var ju lugnt. Efter en lika god banan-plättsfrukost morgonen därpå, åkte jag tåget hem. Blev skjutsad till stationen av familjen som skulle vidare till Uppsala. Jag hade blivit medbjuden, men kände att jag var tvungen att fixa lite hemma ist. På sätet brevid mig på roslagsbanan satt en hel familj på utflykt. De skulle tydligen shoppa på stan o gå på bio. De hade tom matsäck m sig på vägen in *hihi* Hällde upp cola i små plastglas... Men det var ju ett smart drag, för jag blev minsann lite törstig där jag satt.

Väl hemma gick jag ut o promenerade i solen längs med vattnet där jag bor. Hur skönt som helst. Hamnade tillslut på lilla essingen med alla karriärs-30-åringar som lekte m sina barn i lekparken. - ja har man inte karriär så har man inte råd att bo där ;-) Alla man möter ute på sina egna promenader verkar mkt mer glada nu när solen har kommit fram. Tänk, försommarvärme i mars (!) Dessutom kommer alla snygga killar fram oxå från sin vinterdvala. Har du tänkt på det, på vintern håller de sig gömda, men så snart solen tittar fram ser man dem överallt :-D Ögongodis *hihi*

Idag söndag har varit en träningsdag! Först samträning med Brommagymnasterna mellan 10-12.30, inför gymnastradan i Dornbirn i sommar. Sen hem för lunch och förbereda inför nästa träning kl 18-20. Det är ju vår ordinarie träning, och denna gång var det jag som skulle hålla i uppvärmningen. Så letade lite bra låtar o så här blev min uppvärmnings-skiva:

Uppvärmning
Helena Paparizou - Mambo
Danny - Tokyo
Magnus Carlsson - Live forever

Smidighet
Brolle Jr - Heartbreak city

Styrka
Arash - Tike tike Kardi
Black Eyed Peas - Let's get it started

Kondition
Måns Zelmerlöf - Cara mia

Stretch
John Legend - Each day gets better

De andra tyckte det var en bra uppvärmning o jag tyckte oxå att den blev rätt bra!

Kom hem vid halv 9-tiden. Åt 2 korv m bröd till middag. O nu väntar jag på att min syster ska ringa.

Måndag igen imorgon.

No comments: