Tuesday, April 10, 2007

Flickor ska inte spela hockey

På fikan idag på jobbet fick jag och Lina lära oss ett och annat om manligt och kvinnligt, eller om vad som gäller för pojkar respektive flickor.

Visste ni att flickor inte kan spela hockey, och att anledningen till detta sitter redan nere i generna? Jojomensan, så fick jag det beskrivet av mina kära kollegor.

Hockey är till exempel skapat av killar och därför bäst lämpat för killar, och vi tjejer har skapat aerobics och det är alltså det som är mest naturligt för våra kroppar. Och killar spelar fotboll och hockey mera naturligt liksom, de lattjar med fotbollen all ledig tid och det gör inte tjejerna utan de håller på med dessa lagidrotter för kompisarnas skull. ja så är det alltså, alldeles bestämt enligt honom och de andra.

Hänger ni med, håller ni med?
Själv är jag ytterst skeptisk...

1 comment:

lina said...

det här inlägget hade jag helt missat! roligt var det iaf haha
vad är det för knasiga fördomar som cirkulerar runt på arbetsplatserna nu för tiden ;-)

hur är det låten går...girls will be girls and boys will be boys...

näe nu är det hög tid för sovdags, ska ju upp tidigt imrg för att gå till mitt aerobics-pass! hihi