Saturday, April 7, 2007

Dukning med nya löpare och servietter från Himla

Igår kom min mamma på middag samt svärföräldrarna, och då fick jag ett bra tillfälle att inviga mina nya servietter och löpare som jag köpte förra lördagen på besök på Himlas fabriksförsäljning i Uppsala. Jag tycker det är en viss känsla i linneservietter, det känns väldigt fint och lyxigt, men det blir inte så ofta av att man använder det, vilket ju är dumt egentligen, vardagslyx är bra.

Jag tycker att Himla har mycket fina saker, och det blev extra bonus extra bra att löparna och servietterna passade så bra ihop med glasen med blå plupp i.
På bilden ser tycker jag dock att duken ser blåare ut än den egentligen är, egentligen är den nog lite mer lila.
Ljuslyktor kivi från iittala. Kandelabern är från IKEAs Stockholm-serie, den föll vi för direkt när vi såg den.

No comments: